3. keyboard_arrow_right Hulebäck fylldes med högstadieelever

Hulebäck fylldes med högstadieelever

Idag var alla kommunens alla niondeklassare på besök på Hulebäck för att få information inför sitt gymnasieval.

Niorna fick en presentation av skolan och våra utbildningar i matsalen och fick också besvara ett antal frågor i Menti. Därefter fick niorna besöka de program de var intresserade av.

Ludvig och Oliver som går på Båtsmansskolan har i stort sett redan bestämt sig för vilket program de vill gå.

– Jag har fastnat för El- och energiprogrammet. Jag gillar när det är lite mer praktiskt och det ska bli skönt att kunna få jobb direkt efter gymnasiet, säger Oliver.

Att det är Hulebäck som ärförstahandsvalet är båda överens om.

– Det verkar vara en väldigt bra skola. Bra lokaler, bra matsal och lärarna verkar också bra, säger Ludvig.

Nu hoppas vi att vi får se så många av niorna som möjligt återvända till vår skola i augusti.

Oliver och Ludvig som går på Båtsmansskolan vill gå El och energi.