3. keyboard_arrow_right GULD & BRONS TILL HULEBÄCKSELEVER!

GULD & BRONS TILL HULEBÄCKSELEVER!

I ett rekordkallt Umeå spelades i helgen Distrikts-SM i innebandy. Västsvenska bärgade hem guldet igen i P16-klassen efter en het derby-final mot Västergötland. I Guld-laget spelade hela åtta Hulebäckselever varav fyra som även går på NIU.

Hulebäcks senaste SM-guldmedaljörer heter Emil Widepalm, Olof Wikström, Lukáš Holásek, Thomas Ikponmwosa, Felix Grapengiesser, Malte Wåhlin och Elmer Arne.

Finalen var spännande och jämn under två perioder men mot slutet kunde Västsvenska trygga Guldmedaljen när Västergötland tog ut målvakten och de sista bollarna trycktes in.

Utöver guldlaget bärgade även Västsvenskas tjejer ett brons. I semifinalen pressade man länge omöjliga Stockholm som tyvärr gick hela vägen även denna gång. Också här var Hulebäck välrepresenterade med sex elever varav fyra går på NIU. Märta Rooth, Tilde Adolfsson, Filippa Stigen, Elina Feltenby, Alicia Boric De Melo, Amanda Hahne Hofling, My Skagert Blomqvist och Felicia Edwardh. Hulebäck fanns även representerat i Halland där Elin Friman hade en framträdande roll.

Stort grattis till alla i Västsvenska och Hulebäck!