3. keyboard_arrow_right Hollywoodregissören tillbaka på Hulebäck där allting började

Hollywoodregissören tillbaka på Hulebäck där allting började

Före detta Hulebäckseleven Niclas Larsson besökte skolan och pratade med teatereleverna om sin resa från Hulebäck till Hollywood.

Han berättade om hur mycket utbildningen på teaterprogrammet betytt för honom och att han har användning av sina erfarenheter från skolan i sitt yrke idag. Niclas beskriver gymnasietiden som de tre bästa åren i sitt liv.

Prisad regissör och manusförfattare

Niclas Larsson är aktuell med filmen Mother, Couch med Ewan McGregor i huvudrollen. Filmen vann nyligen Dragon Award Best Nordic Film på Göteborgs filmfestival. Han har tidigare skrivit och regisserat kortfilmerna ”The Magic Diner part 1” och ”The Magic Diner part 2” med Alicia Vikander.

I filmen hör ni Niclas prata med sin gamla teaterlärare Christer Thunberg.