3. keyboard_arrow_right Pris till fordonsprogrammet

Pris till fordonsprogrammet

Hulebäcks fordonsprogram tog hem andra pris i Transportföretagens tävling "Nästa stopp" i konkurrens med alla Sveriges fordonsutbildningar.

– Det är väldigt kul att vi utmanar de större skolorna och får det här priset. Förhoppningsvis leder det till att vi får fler elever till programmet, säger Valon Krasniqi som är lärare på fordonsprogrammet.

Syftet med tävlingen är att uppmuntra skolor att dela med sig av sina utbildningsmetoder och strategier för elevrekrytering för att i förlängningen säkra tillgången av välutbildade mekaniker.

– Vi är jätteglada över att vara här och vill gärna uppmärksamma Hulebäcksgymnasiet och deras viktiga arbete, säger Linda Stenström som är branschutvecklare på Transportföretagen

Tävlingsbidraget utgjordes av en interaktiv presentation där man genom bilder, videor och berättelser från eleverna gav en levande bild av skolans arbete och dess påverkan på elevernas utbildning och framtida karriärmöjligheter.

Prissumman på 25 000 kr ska användas till investeringar för att ytterligare höja kvaliteten på utbildningen.