3. keyboard_arrow_right Samla Upplevelser under kulturveckorna

Samla Upplevelser under kulturveckorna

Nu närmar sig Hulebäcks kulturveckor då skolans estetelever visar upp vad de lärt sig under åren på skolan. Kolla in det kompletta schemat och fyll sinnet med starka kulturupplevelser.

Bild- och formprogrammets examensutställning

Fredag 3 maj kl 15.00
Bild & formeleverna visar sin design och sina konstverk i Nemeshallen i Mölnlycke kulturhus. Festlig vernissage med mingel och snacks mellan kl 15 och 18. Utställningen pågår sedan till och med 24 maj.

Musik - Examenskonsert

Fredag 3 maj kl 19.00 - Kulturhusets stora scen
Musikeleverna spelar allt från Queen, Simon and Garfunkel, Aretha Franklin till Punk och lite Jazz.

Slagverk - Examenskonsert

Måndag 6 maj kl 19.00 - Kulturhusets stora scen
Du kan förvänta dig ett fyrverkeri med slagverksinstrument när Hulebäcksgymnasiets egna slagverksensembler slår sig samman med kulturskolans Koola Kaggar för en konsert du sent kommer att glömma.

På väg - Dansföreställning

Tisdag 7 maj kl 18.30 - Kulturhusets stora scen
Onsdag 8 maj kl 10.30 och 13.00 - Kulturhusets stora scen

Danseleverna bjuder på en föreställning om att vara på väg i livet, både fysiskt och känslomässigt.

De edsvurna - Teaterföreställning

Torsdag 16 maj kl 12.00 och 18.30 - Kulturhusets stora scen
Fredag 17 maj kl 12.00 - Kulturhusets stora scen
Teatertreorna framför Reginald Rose’s amerikanska klassiker “12 angry men”