3. keyboard_arrow_right Glitter och glamour på studentbalen

Glitter och glamour på studentbalen

I veckan var det äntligen dags för våra treor att gå på den traditionsenliga studentbalen på Valand. Här får ni lite smakprov från kvällen och en rapport från studentkårens avgående ordförande Arbion Musa.

Kvällen började med den gemensamma skolbilden högst upp på Götaplatsen, därefter öppnades dörrarna till Valand.

Det bjöds på fördrink och under tiden vi väntade på att bli insläppta i själva balsalen så fanns möjligheten att ta ett balfoto och det fanns dessutom ett fotobås. Till slut öppnades själva balsalen och vi fick sätta oss. Hulebäck är en så stor skola med så många treor får vi sitta på två våningar.

Förrätten var då redan på plats. Utöver trerätters bjöd kvällen på fantastisk underhållning. Det var ett band på plats som ansvarade för grym allsång och trots att balen är en sittning stod Hulebäcks treor upp och sjöng när bandet spelade.  Dessutom bjöd kvällen på flera nomineringsutdelningar och roliga tal. Avslutningsvis öppnades festlokalerna och balens efterfest drog igång.

En mycket lyckad bal!

Foto: Rebecka Bjurmell/Studentunderhållning